İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ

Erasmus +

Giden Öğrenci

ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ SÜRECİ

Erasmus sınavı sonucunda anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilerimizin, gitmeden önce, gittikten sonra ve döndükten sonra olmak üzere izlemesi gereken üç aşamalı süreç bulunmaktadır:

GİTMEDEN ÖNCE

  • Bütün belgeler bilgisayar ortamında ve arkalı önlü doldurulacaktır.
  • Ofisimiz ile iletişime geçerken kullanacağınız e-posta adresi hotmail dışında bir adres olmalıdır.
  • Erasmus+ programından yararlanmaya hak kazanmış tüm öğrenciler tubaaktas@arel.edu.tr adresinden ofisimizle bağlantıya geçebilir.


Başvuru İşlemleri

  1. Erasmus öğrencisi olarak bilgilerinizi içeren başvuru formunu 1 kopya halinde doldurup, fakülteler kısmında  yer alan, öğrenim görmek istediğiniz anlaşmalı üniversiteleri başvuru dilekçesine yazarak güncel transkriptinizle birlikte Erasmus Koordinatörlüğü’ne teslim ediniz.
  2. Öğrenci öncelikle Erasmus Ofisi tarafından dilekçede belirttiği üniversitelere e-posta ile bildirilir (nominate edilir). Eş zamanlı olarak öğrenciye de e-posta gönderilir.
  3. Gideceğiniz üniversiteden kabul aldığınıza dair e-mail size ulaştıktan sonra üniversite ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Temin edilmesi gereken belgeleri öğrendikten sonra alabileceğiniz dersleri gideceğiniz üniversiteden isteyiniz.
    Gideceğiniz üniversitenin son başvuru tarihinden önce Erasmus+ Bölüm Koordinatörünüzün yardım ve onayı ile bir dönem için 30 ECTS krediyi tamamlayacak şekilde “Learning_Agreement for Studies (Öğrenim Anlaşması)” nı 3 kopya, “Approval of Course and Units” formunu 2 kopya olarak doldurunuz, Erasmus Bölüm Koordinatörü ve Erasmus Kurum Koordinatörüne imzalattıktan sonra Erasmus Ofisi’ne teslim ediniz.
    “Learning Agreement”ın bir kopyası öğrencide, bir kopyası gidilen üniversitede, bir kopyası da Erasmus ofisinde kalacaktır, “Approval of Course Units and Credits” belgesinin bir kopyası öğrencide ve bir kopyası Erasmus ofisinde kalacaktır.
  4. Gideceğiniz üniversiteye belgelerinizi yolladıktan sonra e-mail ya da posta adresinize gelen davetiye mektubunun (Invitation /Acceptance Letter) bir kopyasını Erasmus Ofisi’ne bırakınız. Davetiye mektubu gelmeden Erasmus adaylığınız kesinleşmiş sayılmayacaktır. Vize işlemleri için orijinal davetiye mektubu gerekmektedir.
  5. Öğrenci başvuru işlemlerini tamamlandıktan sonra, pasaport ve vize işlemlerine başlayabilir. E-pasaport bilgi ve randevu merkezinden randevu alınarak pasaport için gerekli evraklar ile birlikte başvuru yapmalıdır. Öğrenci İşleri’nden talep edilen pasaport harç muafiyet belgesini İstanbul Fatih Vergi Dairesi’ne onaylattıktan sonra harçsız pasaporta başvurabilirsiniz.
  6. Sağlık sigortasıyla ilgili düzenlemeler ve sigorta ücreti öğrenciye  aittir. Vize için konsolosluktan istenen seyahat sağlık sigortası Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği için geçerli değildir.

    Öğrenim Hareketliliği için istenen sigorta;
    • Ayakta tedaviyi kapsamalı
    • “Eğitim Amaçlı” ya da “ Öğrenci Sağlık Sigortası” ibaresini taşımalı
    • Öğrenim göreceğiniz sürenin tamamını kapsayacak şekilde düzenlenmelidir.
    SGK kapsamında sigortalı olan öğrenciler, gidecekleri ülkenin SGK ile anlaşması olup olmadığını kurumun internet sitesinden kontrol edebilirler.
  7. Kendi adınıza herhangi bir İş Bankası şubesinden Euro hesabı açtırınız, hesap defterinizin fotokopisini Erasmus Koordinatörlüğü’ne bırakınız.
  8. Vize İşlemleri öğrenci sorumluluğundadır. Öğrenim göreceğiniz ülkenin konsolosluk resmi web sitesinden vize işlemleri için gerekli bilgileri alınız. Vize başvuru ücreti öğrenciye aittir.
    Ev sahibi kurumdan gelecek olan, Erasmus öğrencisi olarak öğrenim göreceğinizi belirten davet mektubunuzu ve Koordinatörlüğümüzden talep edeceğiniz hibe miktarını belirten konsolosluk yazısını vize başvurunuz için hazırlamış olduğunuz dosyaya ekleyerek başvurunuzu yapınız.
  9. Vizenizi aldıktan sonra, fotokopisiyle beraber Erasmus Ofisi’nde gelerek Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi’ni imzalayınız. Erasmus hibesinin %80’lik kısmı, bütün işlemler tamamlandıktan sonra, hareketliliğin başlamasına 20 gün kala ödenir. Vizesini almayan öğrenciye haraketlilik hibesi ödenmez.
  10. Ne kadar hibe alacağım?
    Avrupa Komisyonu’nun hayat pahalılığına göre düzenlemiş olduğu gideceğiniz ülke hibe miktarlarını aşağıdaki tablodan inceleyebilirsiniz. 
    Hayat
    pahalılığına göre ülke grupları
      Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler Aylık Hibe Öğrenim (Avro) Aylık Hibe Staj
    (Avro)
    1. Grup Program Ülkeleri Avusturya, Danimarka, Finlandiya, Fransa, İrlanda, İtalya, Lihtenştayn, Norveç, İsveç, Birleşik Krallık 500 600
    2. Grup Program Ülkeleri Belçika, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Kıbrıs Rum Kesimi, Almanya, Yunanistan, İzlanda, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, Slovenya, İspanya, Türkiye 400 500
    3. Grup Program Ülkeleri Bulgaristan, Estonya, Macaristan, Letonya, Litvanya, Malta, Polonya, Romanya, Slovakya, Makedonya 300 400
  11. Öğrenim veya staj hareketliliği için seçilmiş öğrenciler, faaliyet başı ve faaliyet sonu olmak üzere Çevrimiçi Dil Desteği sistemi üzerinden öğrenim / staj faaliyetinin gerçekleştirildiği dilden iki ayrı sınav olurlar. Yükseköğrenimde öğrenci hareketliliği faaliyetlerinden yararlanacak olan öğrenciler için Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan Çevrimiçi Dil Desteği OLS (Online Linguistic Support) sınavını uygulamayan öğrencilerin gidiş işlemleri tamamlanamaz.

GİTTİKTEN SONRA:

  1. Gideceğiniz üniversiteye vardıktan sonra Arrival&Departure belgesini imzalatıp e-mail yoluyla koordinatörlüğümüze yollayarak varış yaptığına dair bilgilendirme yapmalıdır.
  2. Öğrenci, hareketlilik öncesi hazırlanan Learning Agreement’da yer alan derslerde değişiklik yapmak durumundaysa, ilk olarak Erasmus Bölüm Koordinatörüyle iletişime geçerek ilgili değişikliği bildirmek durumundadır. Learning Agreement belgesinde yer alan “During Mobility” (Changes) kısmı doldurularak, Erasmus Ofisi’ne yollanmalıdır.
  3. Güz döneminde başladığı hareketliliği bahar dönemine de uzatmak isteyen öğrencilere bahar dönemi hibe garantisi verilmeyip uzatma işlemlerini bulundukları üniversiteden yapmaları gerekmektedir. Her öğrencinin Erasmustan faydalanabilmesi adına hakkaniyet ilkesi uygulandığından, ikinci hibe ödeme garantisi verilmemektedir. Dolayısıyla öğrenci uzatma yapmadan önce Erasmus Ofisi ile iletişime geçip hibe durumunu öğrenmelidir.

DÖNDÜKTEN SONRA:

  1. Gittiğiniz üniversiteden aldığınız Transkript belgesi Erasmus+ Koordinatörlüğüne bırakılmalıdır. Öğrenim görülen üniversitede alınan derslerin sayılma ve not dönüşüm işlemleri Bölüm tarafından yapılır. Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile Transkript ve notlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na gönderilir.
  2. Pasaport, Confirmation Letter ve Arrival&Departure belgesini Erasmus Koordinatörlüğüne teslim ediniz. Pasaport giriş çıkış mühürleri fotokopisi Koordinatörlüğümüzde alınacaktır.
  3. Mobility Tool sisteminden e-mailinize gelecek olan Öğrenci Nihai Raporu (EU Survey)’nu elektronik ortamda doldurduktan sonra Erasmus süreciniz tamamlanmış olacak ve ardından kalan hibe miktarı hesabınıza ödenecektir.

    *Öğrenci, dönüş yaptıktan en fazla 20 gün içerisinde belgelerini Erasmus Koordinatörlüğü’ne teslip edip Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği sürecini tamamlamalıdır.


Öğrencilerimize Erasmus Sürecinde Başarılar Dileriz.